PRESENCIAL
10-19 NOV. 2023
ONLINE
15-28 GEN. 2024

Del tret al dit hi ha fets. Audiències, dossier i contractes de distribució

14a Jornada

© Artefacto
Presencial

Del tret al dit hi ha fets


Programa

9.30 a 11 h. Masterclass: Dissenya la teva audiència

11.30 a 12.45 h. Taula: A l’altra banda del dossier

12.45 a 14 h. Taula: Batalla de contractes (de distribució)

  • Divendres 17 de novembre, de 9.30 a 14 h
  • Auditori CCCB
  • Entrada gratuïta amb acreditació
  • Entrada general: 5 €
Inscriu-t'hi

9.30 a 11 h. Masterclass: Dissenya la teva audiència

El disseny d’audiències és una eina estratègica de col·laboració per als cineastes que desitgen explorar el públic potencial dels seus projectes i establir anticipadament un diàleg amb el públic.

El disseny d’audiències busca involucrar l’audiència en el procés creatiu d’una pel·lícula des de les seves etapes inicials. Es basa en la idea que la participació i el diàleg amb les audiències (B2B i B2C) poden influir positivament en la concepció, producció i distribució d’una pel·lícula si es planteja d’una manera estratègica i anticipada, cosa que té com a resultat una trajectòria més rellevant i longeva per a la pel·lícula.

L’objectiu és pensar en termes d’audiència des d’una mirada pràctica i metòdica que contribueixi a generar un espai de reflexió, diàleg i planificació. Per aconseguir-ho, cal fer-ho en una fase primerenca i amb un plantejament basat en la història i els seus angles múltiples.

Isona Admetlla
Isona Admetlla

Isona Admetlla, nascuda a Barcelona i resident a Berlín, és professora, assessora, gestora cultural i dissenyadora d’audiència, així com coordinadora del World Cinema Fund de la Berlinale. Treballa com a tutora acadèmica per al màster en Gestió Cultural de la Universitat de Barcelona, i dissenya i imparteix seminaris i activitats de formació sobre finançament, màrqueting, distribució, pitching i disseny d’audiències en el sector cinematogràfic. Forma part dels comitès de selecció del MAFF (Málaga Festival Fund and Co-Production Event) i de l’ICAA (Instituto de la Cinematografía y de las Artes Audiovisuales de España) i és tutora de projectes i avaluadora experta a Single Project i Slate Funding de Creative Europe MEDIA. Treballa habitualment com a ponent, formadora i assessora en esdeveniments culturals i cinematogràfics internacionals, especialment a Espanya i l’Amèrica Llatina. També s’encarrega del disseny d’audiència, el màrqueting i la distribució per a EAVE Alumni al TorinoFilmLab. Va fer de tutora del Mentoring Projects de Cinema Pendent el 2022 i el 2023.

11.30 a 12.45 h. Taula: A l’altra banda del dossier

El dossier d’una pel·lícula és una eina decisiva en el procés de desenvolupament i finançament de l’obra. La qualitat d’aquest dossier i com el rebrà qui el llegeixi pot marcar la diferència entre l’èxit i el fracàs del projecte.

En aquesta xerrada mirarem d’aclarir com aborden aquests dossiers persones amb diferents perfils i objectius, encarregades de valorar els projectes que presentem. Un panel amb professionals de diferents comitès de selecció de projectes oferirà pautes i trucs sobre la millor manera de presentar projectes de pel·lícules, tant a laboratoris com a beques i subvencions.

Aquesta taula també té l’objectiu de guiar els professionals que formen part d’aquests comitès de selecció de projectes.

Modera Miquel Escudero.

Àlex Navarro
Àlex Navarro

Àlex Navarro és al capdavant de l’oficina Europa Creativa Desk - MEDIA Catalunya des de 2014. Des d’aquí aprofundeix en el seu coneixement del sector cultural i de les polítiques d’ajuts públics i es familiaritza amb altres programes de l’audiovisual, com ara Eurimages i Ibermedia. Va participar com a professor en el postgrau en Distribució Audiovisual, VoD i Nous Models de Negoci de la UOC (Universitat Oberta de Catalunya) amb Filmin. A l’ICEC també col·labora en les línies de desenvolupament de projectes i de coproducció minoritària.

Isona Admetlla
Isona Admetlla

Isona Admetlla, nascuda a Barcelona i resident a Berlín, és professora, assessora, gestora cultural i dissenyadora d’audiència, així com coordinadora del World Cinema Fund de la Berlinale. Treballa com a tutora acadèmica per al màster en Gestió Cultural de la Universitat de Barcelona, i dissenya i imparteix seminaris i activitats de formació sobre finançament, màrqueting, distribució, pitching i disseny d’audiències en el sector cinematogràfic. Forma part dels comitès de selecció del MAFF (Málaga Festival Fund and Co-Production Event) i de l’ICAA (Instituto de la Cinematografía y de las Artes Audiovisuales de España) i és tutora de projectes i avaluadora experta a Single Project i Slate Funding de Creative Europe MEDIA. Treballa habitualment com a ponent, formadora i assessora en esdeveniments culturals i cinematogràfics internacionals, especialment a Espanya i l’Amèrica Llatina. També s’encarrega del disseny d’audiència, el màrqueting i la distribució per a EAVE Alumni al TorinoFilmLab. Va fer de tutora del Mentoring Projects de Cinema Pendent el 2022 i el 2023.

Cíntia Gil
Cíntia Gil

Cíntia Gil és programadora la Quinzena de Cineastes de Canes i programadora associada de Doclisboa, festival que va dirigir de 2012 a 2019 i en el qual va fundar Arché - Laboratori de Desenvolupament Creatiu. També va posar en marxa les residències RAW juntament amb Márgenes/Work (del festival Márgenes). De 2019 a 2021 va dirigir el Sheffield DocFest (Regne Unit). El 2022 va crear, amb Jenny Miller i Christopher Allen, el cineclub híbrid Artistic Differences de UnionDocs (Nova York). Va ser membre del jurat a l’Alternativa 2020.

Miquel Escudero
Miquel Escudero

Miquel Escudero és programador i crític de cinema. Programa a IndieLisboa i ha format part del comitè de selecció de la Semaine de la Critique del Festival de Canes i va ser programador del Festival Internacional de Cinema Entrevues de Belfort. Treballa com a lector i consultor de projectes per a la Fabrique de Cinémas du Monde, el Rawi Screenwriters Lab de Jordània, la Residència de Guions de l’Acadèmia del Cinema Català, MECAS i Cinema Pendent. Ha publicat a revistes com Sofilm, Dirigido Por i Caimán Cuadernos de Cine. És programador a Cinechilex, agent i curador del col·lectiu de cineastes d’avantguarda Obscuritads.

12.45 a 14 h. Taula: Batalla de contractes (de distribució)

Un distribuïdor i una distribuïdora. També agents de vendes. Com són els contractes que s’hi signen des de producció? Per què cada empresa té les seves clàusules? Què les diferencia? Què els ha fet prendre certes decisions? En aquesta batalla de contractes es pretén, mitjançant la seva lectura, treure a la llum les necessitats d’un contracte de venda, els perquès i les vicissituds que fan anar els distribuïdors/es i agents de venda en el seu dia a dia. Un one-to-one a l’escenari per explicar clàusules contractuals, el punt de partida per entendre com, quan i per què dirigir-se a aquestes figures de la indústria cinematogràfica.

Lorena Morín
Lorena Morín

Lorena Morín forma part de l’equip del Festival Internacional de Las Palmas de Gran Canària des de la seva fundació, l’any 2000. Des de 2017 dirigeix MECAS, Mercado Internacional del Cine Casi Hecho, programa dedicat a la indústria del Festival Internacional de Las Palmas de Gran Canària. El 2020 i el 2021 va col·laborar amb l’agència de distribució internacional i vendes de documentals Taskovski Films (Regne Unit), on va ser responsable del desenvolupament del web per al nou programa Taskosky Films Training i va coordinar l’estratègia de distribució d’una selecció del seu catàleg a festivals internacionals. Viu amb la seva família a Berlín, des d’on combina la seva feina per a MECAS amb la de distribució de pel·lícules independents a festivals internacionals de cinema, tant de manera autònoma, sota el nom de Maldita Films, com per a l’agència de vendes croata Split Screen juntament amb Marcella Jelic.

Roberto Butragueño
Roberto Butragueño

Roberto Butragueño és llicenciat en Dret per la Universitat Complutense de Madrid, màster en Assessorament Fiscal per ICADE i diplomat en Producció per l’ECAM. Productor i CEO d’Elamedia Estudios, una de les principals companyies de serveis de postproducció de cinema d’Espanya, i de Sideral Cinema, de serveis de producció. Recentment ha produït Mantícora, Pijamas espaciales, La vida era eso, Nueve Sevillas i El año del descubrimiento, guanyadora de dos premis Goya. En la seva biofilmografia també hi trobem El futuro, Sin fin, La Herida i 10.000 noches en ninguna parte.

Amb la col·laboració de
ICAA
AC/E ACE (new)
SDE 1 de los 3 juntos
ICEC 2 de los 3 juntos
GenCat 3 de los 3 juntos
MEDIA 2023
Delta Cafés
Adega Mayor
Olave vermouth