Taller de cinema, intel·ligència artificial i corporalitat
Mentre que les dinàmiques de producció cinematogràfica es basen majoritàriament en lògiques racionals, la tecnologia fa possibles altres aproximacions, com les que reivindiquen el cos i els ritmes vitals com a motors d’investigació i creació.
Aquest taller pretén endinsar-se en un procés sistemàtic de treball amb imatges tot fent èmfasi en el cos com a motor de l’acte cinematogràfic. Mitjançant l’exploració dels ritmes i els moviments del cos, busquem la seva traducció en la generació d’imatges, àudios i textos per a la tasca cinematogràfica. Així mateix, posarem en pràctica altres mètodes d’edició que no passen per la raó, com ara proves sensorials, ritmes circadiaris, fractals i edició amb transductors corporals.
Objectius:
- Reflexionar sobre l’ús d’algoritmes i de sistemes d’intel·ligència artificial en la manipulació d’imatges.
- Aprendre les bases del codi obert i de Google Colab per poder executar algoritmes de manipulació d’imatges.
- Experimentar amb el cos com a motor de l’edició cinematogràfica.
- Dissabte 18 de novembre, de 10 a 19 h
- Sala Raval CCCB
- Inscripcions: 60 € (40 € amb acreditació). El preu inclou cafès i dinar al migdia.
- Aforament: 20 persones
- Els/les participants hauran de portar un ordinador propi, de potència mitjanament alta, i tenir accés a un compte de Gmail
Talleristes
Anna Giralt Gris
Anna Giralt Gris, cineasta i investigadora, és cofundadora de la productora de cinema GusanoFilms i d’Artefacto, centre de creació i investigació sobre cinema, política i tecnologia. Codirigeix la secció FEST del +RAIN Film Festival, el primer festival de cinema europeu de films generats amb intel·ligència artificial. També coordina el curs Cinema, Algoritmes i IA de la UAB i és professora associada de la UPF.
Jorge Caballero
Jorge Caballero és enginyer tècnic de telecomunicacions i comunicador audiovisual. Té un màster de Mitjans Interactius i fa un doctorat de Cinema i Intel·ligència Artificial i un màster de Ciència de Dades. Investiga les mètriques d’impacte al cinema i la capacitat del cinema per generar canvis de comportaments prosocials, i és l’autor de diversos estudis de dades al voltant de la creació de pel·lícules. És cofundador de les productores Gusano Films i Artefacto. Ha dirigit pel·lícules com ara Bagatela, Nacer, Paciente, Crónica o Dora, i ha produït Del otro lado, El síndrome de los quietos, Robin Bank i Toro, entre d’altres. És coordinador del curs “Cinema, Algoritmes i IA” de la UAB