Hall

Cinema EXPandit

Presencial

Inaugurem les projeccions de l’Alternativa Hall amb una sessió dedicada al cel·luloide i la seva constel·lació d’extensions i possibilitats estètiques i creatives, és clar, però també ètiques i polítiques. Començarem amb una performance cinemàtica en directe, De-coded, per mà i per projectors d’Eduardo Filippi i Bérénice Courtin. Una experiència única per al nostre públic.

Després, en una première que és tot un luxe, comptarem amb Antoni Pinent, que, després d’estar tant de temps treballant en terres llunyanes, ens desvelarà els ets i uts del seu nou i sorprenent projecte de dispositiu múltiple, i STiLL BELiEVE iN CELLULOiD [aka Film Beyond Film], amb la complicitat de Maximiliano Viale.

Dimarts 17 de novembre, de 20.15 a 22 h
Aforament limitat, amb inscripció prèvia
Més informació pròximament

De-coded 17/11 (25')

De-coded

Segona Guerra Mundial. Una màquina creada per desxifrar missatges nazis encriptats. Un grup de la resistència polonesa, francesa, anglesa i espanyola que pretén vèncer la barrera del temps i anticipar el final de la guerra redolent els codis que donaran lloc als inicis de l'ordinador. Un inici invisibilitzat en què una història familiar desvela novament tot allò secret i ocult.

Performance cinemàtica per Eduardo Filippi i Bérénice Courtin amb música en directe de Lea Eller, Opuku i Daniel Moreno Manzano

Eduardo Filippi és arquitecte, intèrpret i cineasta experimental. Combina el seu vessant creatiu amb els camps de l’arquitectura, l’art i el cinema. Actualment treballa a Barcelona com a coordinador de projectes del laboratori Crater-Lab, i també en col·laboracions multidisciplinàries. L'any passat, va venir a l'Alternativa Hall per presentar Frazada y Renaixança.

Bérénice Courtin és una artista multidisciplinària centrada sobretot en l’art tèxtil, l’audiovisual i la performance. Actualment treballa en teatre immersiu, videoart i instal·lacions, així com en un projecte relacionat amb el seu avi, Kazimierz Gaca, resistent durant la Segona Guerra Mundial, en el marc d’un procés experimental d’investigació. Courtin forma part del col·lectiu de teatre immersiu de Londres Undergrowth Collective, el treball del qual tracta sobre temes socials i mediambientals.

i STiLL BELiEVE iN CELLULOiD 17/11 - 20.15 h (75’)

i STiLL BELiEVE iN CELLULOiD

Los Angeles, 2020.
Hi ha senyals de vida… click, click… Quelcom s’agita… ¡Aaahhhhh!
C
omunicat especial: ¡EL CEL·LULOIDE (continua) VIU!
Es mou d’una altra manera, desconeguda fins ara, renovada…
Ha quedat lluny la seva època d’esclavitud lligada a projectors, màquines industrials pesades, públic anestesiat… a la recerca d’una nova generació?!
La seva presència té una nova entitat, inquieta, encara per revelar. Per fi ha trencat les seves cadenes, funcionalisme i convencionalismes! Descobrim-ne els potencials ocults… 

Presentem el projecte i STiLL BELiEVE iN CELLULOiD [aka Film beyond Film], temporada 1. Pròximament, per a sorpresa de tots.

Antoni Pinent (Lleida, Espanya/Catalunya, 1975) es artista visual, arqueòleg dels mitjans, curador independent d’art contemporani, film curador i cineasta d’ animació i experimental. Les seves obres s’han projectat en festivals, cinemateques i centres com ara el Museu d’Art Modern de San Francisco (SFMOMA). Premiades per la Museum of Contemporary Cinema Foundation (MoCC Foundation, Nova York/París/Madrid, 2008), les seves obres estan disponibles en 35 mm, 16 mm i digital a Light Cone (París), Canyon Cinema (San Francisco), Canadian Filmmakers Distribution Center (Toronto) i HAMACA (Barcelona).

Maximiliano Viale (Córdoba, Argentina, 1978) es diplomat en Enginyeria Informàtica (2002), llicenciat en Humanitats (2011) i Màster en Direcció de Cinema per la Universitat Blanquerna (2005). Entre les seves pel·lícules experimentals, que s’han mostrat, per exemple, a l’East End Film Festival (Londres), la National Gallery de Dublín (2008) i la Filmoteca de Tànger (Marroc), destaca 22arroba, seleccionada per a la mostra itinerant internacional del CCCB Del éxtasis al arrebato. 50 anys de l’altre cinema espanyol (2009-2012), o el projecte antropològic El presente perpetuo (2012). El 2010, el centre d'art El Refugi de Badalona li va dedicar una exposició individual: Animal mecànic. Dictador electrònic.