Masterclasses

Seminari d'Oskar Alegria

Presencial

El temps de les portes

Robert Bresson afirmava que si en una pel·lícula es tanca una porta, la imatge ha de persistir uns segons abans del canvi de pla. El contrari, deia, era un senyal que no havia quedat ben tancada. Però això no és així sempre. Si analitzem Le Diable probablement (Robert Bresson, 1977), per exemple, veiem que en els 92 minuts del seu metratge es tanquen 23 portes (i tres més d’ascensor). I només n’hi ha un parell que restin tancades més d’un segon. Les altres passen immediatament a la seqüència següent; fins i tot n’hi ha quatre que queden misteriosament entreobertes. Conclusió: Bresson no menteix, però es desobeeix, i aquí rau la seva grandesa. És bo pensar el cinema, però és millor no practicar-lo com un dictat.

Sota aquesta premissa s’ofereixen dues sessions per mà del cineasta i programador Oskar Alegria. Enfront dels que avui s’anomenen laboratoris de cinema, aquí la mirada més aviat es dirigeix cap a una manera de treballar sense fórmules, tenint molt present que l’eureka més gran sempre neix d’una proveta vessada.

Aquest seminari acompanyarà la secció paral·lela Satèl·lits. Oskar Alegria, amb pel·lícules seves i d’altres creadors.

Informació

  • Dilluns 22 i dimarts 23 de novembre, de 17 a 21 h
  • Lloc: ECIB
  • Preu seminari: 100 €
  • Preu acreditats, alumnes i exalumnes ECIB, socis de DOCMA, Unión de Cineastas o AMMAC: 80 €
  • Informació i inscripció prèvia: info@ecib.es
  • (+34) 932 462 615
  • No es requereixen coneixements previs
  • El seminari s’oferirà en castellà
  • Sessions presencials*
  • * Sempre i quan les circumstàncies ho permetin
Flyer ECIB Inscriu-t'hi
Oskar Alegria
Amb la col·laboració de
ECIB | Escuela de cine de Barcelona
Filmoteca de Catalunya