Premi Llargmetratge Internacional
L'Alternativa Oficials
Ariadna Dot
Ariadna Dot és productora a Lastor Media des de 2014 i s’hi va associar el 2022. Ha col·laborat amb destacades cineastes catalanes, com Carla Simón (Alcarràs) i Clara Roquet (Libertad), i ha produït pel·lícules de gran prestigi, com ara Polvo serán, de Carlos Marques-Marcet (Toronto 2024, Premi Platform); Creatura, d’Elena Martín Gimeno (Canes 2023, Premi Europa Cinemas), i Suro, de Mikel Gurrea (Sant Sebastià 2022, Premi FIPRESCI).
Miguel Ángel Blanca
Miguel Ángel Blanca és director, guionista i productor a Boogaloo Films. El 2022 va estrenar com a director i coguionista la sèrie Autodefensa. El seu últim llargmetratge, Magaluf Ghost Town, estrenat a l’Alternativa el 2021, és una peça de terror costumista sobre l’imaginari del turisme. Amb Quiero lo eterno (2017) i Corre brilla luz luz (2018), realitza dues faules sobre el nihilisme adolescent i la fantasia de la fi del món.
David Ferragut
David Ferragut és investigador especialitzat en la relació entre filosofia i cinema (Universitat Autònoma de Barcelona) i docent d’Història i Teoria del Cinema i Nous Mitjans Artístics. Ha col·laborat amb seminaris a la Universidade NOVA de Lisboa i és coeditor de dos llibres: Ensayos y errores. Arte, ciencia y filosofía en los videojuegos, amb Alfonso García-Lapeña (AnaitGames, 2019), i Lo que dura una película. Una antología sobre slow cinema, amb Iona Sharp-Casas (Laertes, 2023).
Premi Curtmetratge Internacional
L'Alternativa Oficials
Jordi Sanz Angrill
Jordi Sanz Angrill és guionista, director i muntador de cinema. Dirigeix el Festival u22 a la Fundació Joan Miró de Barcelona. Com a cineasta explora la memòria i el record com a elements mutables vinculats als espais. Ha dirigit Germanes (2023), estrenat al 26è Festival Internacional de Shanghai. Actualment preprodueix el curtmetratge Simes (2025), guanyador de la I Residència FICBUEU amb la tutorització d’Isabel Peña.
Milagros Távara
Milagros Távara és productora de cinema i gestora cultural, graduada en Filosofia per la Pontificia Universidad Católica del Perú i en Fotografia pel Centro de la Imagen (Lima, Perú). Ha cursat el màster de Documental Creatiu de la Universitat Autònoma de Barcelona. És programadora a MUTA, Festival Internacional d’Apropiació Audiovisual, que va fundar el 2017. Produeix el FICVI, Festival de Curtmetratges de Vila-seca, i és forum manager del DocsBarcelona Industry.
Gaston Core
Gaston Core és llicenciat en Dramatúrgia i Direcció per l’Institut del Teatre de Barcelona i té un màster de Filosofia Contemporània per la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona. Col·laborava amb la productora de cinema europeu Paco Poch. Entre 2012 i 2021 va desenvolupar i dirigir el projecte Sala Hiroshima, enfocat en la producció i l’exhibició de les tendències més innovadores de l’escena contemporània internacional. Des del 2021 presenta les seves creacions i coreografies als principals festivals d’arts escèniques.
Premi Film Nacional
L'Alternativa Oficials
Ana Matilde Uslenghi
Ana Matilde Uslenghi és cooperativista i crítica. Ha treballat a l’arxiu del CCCB i ha format part de l’equip de redacció de Sofilm España i de la revista mensual MK2. Ha escrit per a Transit, Visual404 i Númerocero, i ha publicat articles per al catàleg i el diari del Festival de Sitges. És sòcia treballadora, coordinadora de comunicació i col·laboradora de programació de Zumzeig Cinecooperativa, on també co-coordina el Festival Internacional de Cinema Cooperatiu.
Alberto Richart
Alberto Richart és redactor i crític de cinema. Va estudiar Comunicació Audiovisual a la Universitat de València i el màster d’Estudis de Cinema i Audiovisual Contemporani a la Universitat Pompeu Fabra. Ha format part del Jurat Jove del Festival de Sitges i del Jurat de la Crítica a altres certàmens, com el Mecal o el Festival de Cinema D’A de Barcelona. Va cocrear el podcast sobre cinema musical Moses Supposes i actualment col·labora a diversos mitjans de comunicació, com El Confidencial i Rockdelux.
María Adell
María Adell és crítica de cinema, docent i investigadora. Doctorada en Teoria, Anàlisi i Documentació Cinematogràfica per la Universitat Pompeu Fabra, imparteix classes d’Història del Cinema i de Cinema Espanyol a l’ESCAC i al grau d’Història de l’Art de la Universitat de Barcelona. Escriu crítica cinematogràfica al diari Ara i al web Filmtopia i col·labora esporàdicament en altres mitjans, com Rockdelux. Ha escrit articles o capítols de llibres sobre representacions femenines al cinema i la televisió, cinema espanyol i cultura popular.
Premi DOCMA de Llargmetratge Internacional
L'Alternativa Oficials
Carolina Astudillo
Carolina Astudillo és realitzadora, periodista, investigadora i docent. El seu treball se centra en la investigació, la creació documental i l’escriptura, amb les dones i la memòria històrica com a eixos articuladors. Alguns dels seus documentals han estat premiats i s’han exhibit a diversos festivals. El seu primer i el seu segon llargmetratge, El gran vuelo i Ainhoa, yo no soy esa, han guanyat la Bisnaga de Plata a millor documental al Festival de Màlaga.
Efthymia Zymvragaki
Efthymia Zymvragaki és productora, directora, guionista i directora de fotografia. Màster en Produccions Artístiques i Investigació a la Universitat de Barcelona, es va formar com a fotògrafa a l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya. Va treballar com a productora i codirectora de fotografia al documental You Will Be a Man, d’Isabel d’Ocampo, i ha coproduït In loco parentis, de Neasa Ni Chianáin i David Rane. Light Falls Vertical és el seu primer llargmetratge.
María Monreal
María Monreal és directora de cinema. La seva òpera prima, el llargmetratge documental Con los ojos abiertos, fou guardonada com a millor pel·lícula al Festival Internacional de Cinema de Navarra. El 2019 va fundar Cambur Producciones, amb la qual va dirigir i produir el curtmetratge O, premi a millor guió al Festival Internacional de Cinema de Cartagena. Cuando crece la hierba ha estat seleccionat a més de 90 festivals i ha obtingut premis com el de millor curtmetratge al Festival d’Oldenburg.
Premi Don Quixot de Llargmetratge Internacional
L'Alternativa Oficials
Julio Lamaña
Julio Lamaña és cineclubista, gestor cultural i cineasta documentalista. Membre del Cineclub Imagen Viajera (Bogotà) i del Barcelona Espai de Cinema, col·labora amb la Federació Catalana de Cineclubs. Ha estat productor executiu i responsable de Formació de Públics a la Mostra Internacional Documental de Bogotà 2022 i 2023, y des de 2024 coordina la seva àrea de Públics. Va debutar el 2015 com a documentalista. Els seus curts han estat programats a l’Alternativa. Forma part de l’equip del RECVision del RECLab al Festival REC de Tarragona.
William S. Mørch
William S. Mørch és subdirector de la Federació Noruega de Cineclubs i cap de programació del Cineclub de Tromsø. Escriu crítiques literàries i assaigs sobre diversos temes, incloent-hi el cinema. També estudia escriptura creativa i està escrivint la seva primera novel·la, després d’haver estudiat Literatura Comparada i Estudis Germànics. Des de molt jove ha format part activa del moviment de cineclubs i actualment està acabant el seu primer documental, que tracta sobre poesia escandinava contemporània.
Lourdes Feixa
Lourdes Feixa és membre activa del cineclubisme a Catalunya i està especialment interessada en la divulgació i la difusió del cinema. Forma part del Cineclub Barcelona Espai de Cinema des de la seva creació l’any 2003 i hi ha exercit diferents càrrecs. Ha contribuït a l’organització de les mostres Miradocs, centrada en el cinema documental, i Mirades de Cinema Jove. També ha participat com a membre del jurat en la secció col·laborativa de la Federació Catalana de Cineclubs amb l’Americana Film Fest.
Premi Cinema Pendent
L'Alternativa PRO
Ana David
Ana David és programadora i comissària de cinema i treballa entre Berlín i Portugal. És assessora del programa oficial de la Berlinale des de 2024, membre del consell assessor de Berlinale Panorama des de 2017 i assessora de programació de Márgenes - Festival Internacional de Cine de Madrid.
Andrea Stavenhagen
Andrea Stavenhagen és coordinadora de Morelia Pro del Festival Internacional de Cine de Morelia (FICM), que té un enfocament professional en el cinema mexicà i llatinoamericà, forma part del comitè de selecció de llargmetratge de ficció del Festival Biarritz Amérique Latine, i és coordinadora de la seva plataforma professional, BAL-LAB.
David Montenegro
David Montenegro és mestre en cinematografia de la Universidad Central i actualment està cursant un màster en Cultura Visual a la Universitat de Lund, Suècia. És al capdavant de l'àrea de Coordinació de Programació del FICCI.
Juan Pablo Franky
Juan Pablo Franky és consultor de programació del Festival llatinoamericà de cinema de Vancouver (VLAFF), coordinador de l'Al este - Festival de Cine de Europa Central y Oriental (Colòmbia), coordinador de publicacions de Cinemancia Festival de Cine Metropolitano (Medellín) i director artístic de la Muestra Internacional Documental de Bogotá (MIDBO).