15 NOV. - 5 DES. 2021
PRESENCIAL & ONLINE

El retablo de las maravillas. Apuntes para una película sobre el Quijote

Oficials

Presencial
Online
Sinopsi

Una pel·lícula feta de llibres que cremen, finestres i calendaris. Una pel·lícula de quarantena amb mentides, ficcions, postveritats i alteracions de la memòria confinada. Una pel·lícula escrita en quaranta dies de silenci, a manera d’apunts per a una altra pel·lícula futura, en una ciutat cada vegada menys reconeixible. Cervantes, coneixedor de confinaments i de pandèmies, presideix un joc de miralls entre segles que connecta Madrid i Pequin, mentre les seves criatures filtren les notícies, els gestos i les estratègies polítiques sortides de la premsa diària de la primavera de 2020, en un Madrid somnàmbul i irreal.

Bio/Filmo

Guillermo G. Peydró (Madrid, 1981) és cineasta i programador, doctorat en Història de l’Art. Les seves pel·lícules exploren l’interval entre el cinema i les altres arts, i s’han projectat en museus com el Louvre o el Reina Sofía i en festivals d’arreu del món. Des de 2016 també realitza projectes expositius de cinema expandit amb l’escultora francesa Jeanne de Petriconi. Com a programador ha treballat per als festivals Punto de Vista i DocumentaMadrid. Entre les seves pel·lícules hi ha El jardín imaginario (2012), Las variaciones Guernica (2012) i La ciudad del trabajo (2015). El seu llibre El cine sobre arte. De la dramatización de la pintura al cine-ensayo (2019) és el resultat d’una dècada de recerques en arxius internacionals sobre les possibilitats de la filmació de les arts visuals. A partir d’aquest llibre va presentar a l'Alternativa 2020 el cicle i el seminari Cinema sobre art, en col·laboració amb el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía.