Retrospectiva. Dalila Ennadre

Dalila Ennadre

A partir dels anys 90 sorgeix una nova generació de joves cineastes àrabs que han realitzat una sèrie d’obres de gran riquesa, tant pel que fa al llenguatge cinematogràfic com pel que fa a les reflexions que fan des de i sobre els països de cultura àrab. D’entre aquesta nova generació que treballa en el gènere documental, al qual aporten una nova cara i un nou estil, trobem una gran realitzadora marroquina, Dalila Ennadre. Els seus documentals tracten qüestions de gènere, tot concedint un espai i una veu pròpia a les dones, com en el cas del documental El Batalett, Femmes de la Medina.

La pròpia Dalila Ennadre afirma: "El meu objectiu és construir ponts entre les persones, ajudar-les perquè es coneguin. Penso que la ignorància és la gran responsable de la por i l'exclusió que menen al conflicte, al racisme i a totes les formes d'ostracisme. Considero, doncs, important treballar en aquesta direcció i provar de crear en els meus films un llenguatge universal que s'ocupi de tot allò que connecta les persones amb la vida."

Films

El Batalett, femmes de la médina (El Batalett, dones de la medina)
Dalila Ennadre (França / Marroc)

Fama... une héroïne sans gloire (Fama... una heroïna sense glòria)
Dalila Ennadre (França)

J'ai tant aimé... (He estimat tant...)
Dalila Ennadre (França)

Je voudrais vous raconter (Voldria explicar-vos)
Dalila Ennadre (França)

La caravane de Mé Aïcha (La caravana de Mé Aïcha)
Dalila Ennadre (França)